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게임정보/PC게임 공략

롤 챔피언 개발 진행과정 !! 아오신 신챔 개발 관련 등




유저: 아오 신 아직 개발 중이야? 얘 때문에 정말 흥분했는데 이제는 쓰레기장으로 보내진 것 같아...

모렐로: 아니, 하지만 개발하려면 아직도 먼 길을 돌아가야 해. 꼭 용을 만들어보고 싶거든. :)


ㅋㅋㅋㅋ 마지막으로 언급이 나온지 한참 된 것 같은데...





다이아몬드프록스 "앞으로는 LCS에서 못뛴다"



최근 다이아몬드프록스가 자신의 페이스북을 통해서 LCS 선수로 뛰지 못하게 되었다는 소식을 전해왔습니다.
이유는 독일 정부에서 LCS 선수로 뛰는 것을 직업으로 쳐주지 않기 때문에 직업 비자를 얻지 못하게 되었기 때문이라고 합니다. 그렇기 때문에 그 문제가 해결되지 않는 이상 EU LCS에서 뛰지 못하게 된다고 전해왔습니다.

여러모로 EU LCS에 애정이 많았기에 상심도 큰 모양입니다.
조속히 좋은 소식이 들려왔으면 좋겠네요.

이하 원문 입니다.

 


From now on I'm not allowed to play LCS in regions I'm not work eligible in. German government doesn't recognize playing LCS as some kind of job they'd give working visa for, so until it changes I can't be a part of EU LCS. 
I feel really sad and crushed atm. For the past three years EU LCS became kind of a third home for me - it's a place where not only I fight for success, but also a place where I meet a lot of beautiful ppl every time I come. I really hope to get the visa in the end and to come back to this place, but if not - I'll miss it a lot. 
As for the UOL - I feel really sorry for not being able to play with them in the near future. It was a big joy for me to work in the team-atmosphere we had. I hope they'll find a good replacement and will still destroy everyone.
Can't really get my thoughts together well right now, so no in-depth information. In the few following days I'll think a lot about what I want to do while I'm not allowed to participate in EU LCS. I'll keep you updated and will most likely answer all your questions on my stream after I come back home.

Such a sad fucking day.



마법사 업데이트 관련 추가 코멘트들


출처:
https://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/4262oo/for_the_midyear_mage_update_can_galio_please_get/
http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/jQmE1EjE-mid-year-mage-update

앞으로 올 큰 업데이트 중 하나인 마법사 업데이트에 대한 반응은 해외(레딧/포럼) 역시 뜨겁네요.
한국(인벤) 유저분들과 마찬가지로 여러모로 궁금해하는 부분이 많은듯 합니다.

조금이라도 그 부분에 대한 궁금증을 해소하기 위해서 몇가지 추가적으로 라이엇이 코맨트 된 내용을 선별해보았습니다.
※ 지속해서 피드백에 대한 코멘트가 오고 가는 중입니다.

오역/오타가 존재할수 있으니 양해의 말씀 드립니다.
알려주시면 수정하도록 하겠습니다!


갈리오 관련 코멘트


RiotScruffy

Galio is in a similar situation to swain. This type of 'group update' where each character gets roughly 1 skill change wouldn't do Galio justice.

He needs the full deal.


갈리오도 스웨인과 같은 위치에 놓여져있다고 봐. 이런 타입의 "그룹 업데이트"는 대충 각 챔피언들이 대략 1개의 스킬 변화를 받게 되는데 갈리오에게 타당하지 않다고 생각해.


그는 풀 업데이트가 필요해.




라이즈 관련 코멘트


Riot Meddler

We're going to try and tackle Ryze before the mid year, we think he's enough of a problem we need to act sooner . Unclear whether that'll mean some degree of rework or just significant balance changes.

라이즈는 연 중순 전에 우리가 도전해볼거야. 우리는 라이즈가 더 빨리 고쳐야 하는 문제점을 가지고 있다고 생각해. 이게 어느 정도의 리워크가 될 것인지 아니면 단순한 주요 밸런스 변화가 될지는 불분명해



자이라 관련 코멘트


유저: 
I hope for a new Passive and more plant interaction


나는 새로운 패시브나 조금 더 많은 식물 상호작용이 있었으면 좋겠어.



RiotRepertoir


We haven't yet started work on Zyra other than ideation, but one of the things we tended to be excited about was more plant interactions, like she brings the forest alive around her. Not sure where that means we're going to take her, but I am excited to see what the team comes up with.


아직 자이라에 관해서는 구상 이외에는 시작한게 없지만, 우리가 기대하고 있는 것중 하나는 더 많은 식물 상호 작용이야. 예로 그녀가 그녀의 주위의 숲을 활성화 시킨다는 식으로. 아직 어떤식으로 작업할지는 모르겠지만, 나는 우리 팀이 어떻게 그녀를 내보낼지 기대하고 있어.



신드라 관련 코멘트


RiotRepertoir


If I recall correctly, Syndra made it pretty far through the selection process, but I believe we determined that she either needed a ton of work to really spice things up on her, or that we could give her a little love on the mechanics side closer to release and still get pretty good mileage. As these projects tend to fall in between these two amounts of work, we ultimately passed on her in favor of others.


내 기억이 맞다면, 신드라는 선택 단계에서 꽤나 마지막까지 진출했었지만, 그녀를 더 좋게 하기위해서는 우리가 굉장히 많은 작업을 해야 하거나 초기에 내놨을 당시 매카니즘에 가깝게 조금 조절하는 정도로 괜찮다고 판단했어. 이 프로젝트가 위에서 언급한 두개의 선택지 중간쯤에 위치해있다고 보기 때문에, 그녀보다는 다른 챔피언을 다루는 것으로 결정했지.





말자하 관련 코멘트


유저: 몇몇 유저들은 말자하를 정글러로 사용한다는 것을 인지해줫으면 좋겠어.


RiotRepertoir


I can't guarantee voidlings will be exactly the same as they are now, but this perspective is something I'm trying to strongly consider when working on Malz.


공허충이 예전과 똑같을 것이라고는 장담하지는 못하겠어. 하지만 말자하를 작업할 때, 이러한 시점도 최대한 고려하도록 할께.



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유저: 

Consider voidling stats scaling with Malzahar's AP rather than AD. Also, he needs more of them.


말자하의 공허충의 스탯이 AP계수였으면 좋겠어 AD 말고. 그리고 (공허충을) 좀 많이 필요한거 같아



RiotRepertoir


Being strongly considered.


강하게 고려하고 있어.


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유저: 
I really do want to see Malzahar with a horde of voidlings marching on the enemy base.


나는 말자하가 공허충 무리를 대리고 적 베이스로 가는 모습을 보고 싶어.



RiotRepertoir


So do I. I'm hoping this is something we can make happen.

나 역시 그래. 나도 우리가 이걸 구현했으면 좋겠어.



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유저:

The only counterplay is oranges or QSS i think and not everyone builds or has oranges?

내 생각엔 (말자하 궁에 대한) 유일한 카운터는 (갱플) 귤 아니면 수은 장식띠 정도야. 그리고 모두 수은이나 귤 가는건 아니잖아?



RiotRepertoir


We should add consumable oranges to the shop.


상점에 섭취가능한 귤을 추가해야 겠는데.



벨코즈 관련 코멘트


(벨코즈 변경에 대한 부정적인 반응에 대한 코멘트입니다)


Riot Statikk 


It seems your guys' expectations on how much we'll warp some of these champions just because they're in "the 6" is quite large and drastic. Guess it's understandable given some of our track record. It's important to consider that our changes have ranged from as small as Darius and Miss Fortune to as large as Mordekaiser and Graves.

Our current plans for Vel'Koz might literally be the smallest scope changes we've ever done in a class update. In fact, I could understand how some people may not even really perceive it as a significant update and more of a "patch note."

Either way, your downvotes are loud and clear. You don't really want Vel'Koz to change much. We don't really plan on moving Vel'Koz's core at all - just want to amplify what's already there.



너희들의 예상이 우리가 지목한 "6 챔피언" 안에 있기 때문에 우리가 이 몇몇 챔피언들이 폭풍변화 시킬 것이라는 엄청난 생각하는거 같아 보여. 우리 과거 행적을 보면 이해는 가능해. 우리의 변화는 다리우스나 미스 포츈과 같이 작은 변화에서 부터 모데카이저나 그레이브즈 같이 큰 변화까지 범위가 넓다는 점을 염두해둬야 해.


벨코즈에 대한 우리의 현재 목표는 문자 그대로 클라스 업데이트 중에서 가장 적은 규모의 변화가 될 것일지도 몰라. 사실, 우리는 몇 사람들이 큰 업데이트라고 감지하지 않고 그냥 "패치 노트" 정도로 받아들인다고 생각해.


어찌되었건, 너희 반대의견도 잘 듣고 있어. 너는 별로 벨코즈가 변화하지 않기를 바라고 있지. 우리는 벨코즈의 핵심을 흔드는 계획은 아무것도 없어 - 그냥 거기 있는 것을 증폭시키려고 하는 것 뿐이야.


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유저: If Vel is recieving the smallest amount of change,then why not push him into the "minor class update" group & let someone esle take his spot on the "6 significant updates"?


만약 벨코즈가 가장 작은 변화를 받게 된다면, 그를 "마이너 클래스 업데이트"로 놓지 않은거지? 그리고 대신 다른 챔피언을 "6개의 중대 업데이트"에 놓지 않는거고?



Riot Statikk 


The answer to this is that small mechanical/gameplay tweaks may require much more substantial visual or audio effects to make work. As an example, imagine that we were to change Vel'Koz's W and E so that they also had minor split-shot/geometry elements (this is just theoretical example; it isn't the plan for him). Even if the gameplay effect of the change was small, we may still need some significant visual's to have that not look super janky when it happens.


이것에 대한 답변은 작은 메카니즘/게임플레이 수정에 상당한 비쥬얼 혹은 오디오 효과 변경이 필요할지 모르기 때문이야. 예로, 만약 우리가 벨코즈의 W와 E를 바꾼다고 가정하고 그것들에 작은 갈라지는/기하학적 요소를 가지게 된다고 생각해봐 (이건 그냥 이론적인 예제야; 아직 계획된 것이 아니고). 만약 게임 플레이 효과의 변화가 적다고 한들, 우리는 이게 별로 보기 좋게 되지 않도록 조금 중요 비쥬얼 추가가 투입되어야 될 것이야.